Have your say! - PharmaConnect Africa Virtual Summit Weds 30 April 2025 | 14:30-16:00 CAT Medicines availability and use in Africa: Adapting and responding to the new normal

Have your say! - PharmaConnect Africa Virtual Summit
Weds 30 April 2025 | 14:30-16:00 CAT
“Medicines availability and use in Africa: Adapting and responding to the new normal”

Join us for a 90 min interactive summit where together we will seek to:

• Understand on-the-ground implications for medicines availability and use due to USAID and other bi-lateral funding reductions.

• Share strategies and approaches currently being used by country professionals to address medicine supply gaps.

• Identify non-financial resources required for individuals to be immediately effective in their area of responsibility.

Register here:

Dr Andrew Brown (Supply chain and pharmaceutical systems consultant) will facilitate this 90-minute interactive summit that will open with brief remarks from Dr Lloyd Matowe (PSA/Manica University), Dr David Katere (TUT South Africa) and Mr Clinton De Souza (PICMA). This will be followed by breakout group discussions centred on the following topics:

1.Pharmaceutical regulation

2.Medicines procurement and availability

3.Supply chain and distribution

4.Local manufacturing

Combined outputs from the breakout sessions will be shared for ongoing use so that together we can better meet challenges locally.

Can you make it?

Bonjour,
Je suis pharmacienne d’origine africaine exerçant à Bruxelles (Belgique )
Étant particulièrement sensible aux différents points qui seront abordés , je serai donc heureuse de pouvoir participer à ce Summit Virtuel.
Par -contre, la date indiquée dans l’e-mail est le 30 avril 2025 .
S’agit-il d’une erreur informatique ?
Cordialement,
Alliance Hoyep

Bonjour Madame Hoyep,

Merci pour votre message et pour l’intérêt que vous portez à nos activités.

Effectivement, il s’agissait d’un événement passé. Nous nous excusons pour l’erreur technique qui a entraîné sa rediffusion.

Nous ne manquerons pas de vous tenir informée de nos prochains événements à venir, et serions ravis de vous compter parmi les participantes.

Bien cordialement,
Kofi Nyame
Moderator

Subject: [Notice] Clarification on PharmaConnect Africa Virtual Summit Announcement

Dear colleagues,

Please note that the PharmaConnect Africa Virtual Summit, themed:
“Medicines availability and use in Africa: Adapting and responding to the new normal”,
originally held on Wednesday, 30 April 2025 | 14:30–16:00 CAT,
was a past event.

Due to a technical error, the announcement was inadvertently reposted to the platform. We sincerely apologize for any confusion this may have caused.

We appreciate your continued engagement and look forward to your participation in future PharmaConnect Africa activities.

Thank you for your understanding.

Best regards,
Kofi Nyame
Moderator

FRANÇAIS

Chers collègues,

Veuillez noter que le PharmaConnect Africa Virtual Summit, sur le thème :
« Disponibilité et usage des médicaments en Afrique : s’adapter et réagir à la nouvelle normalité »,
qui s’est tenu le mercredi 30 avril 2025 | 14h30–16h00 CAT,
était un événement passé.

En raison d’une erreur technique, l’annonce a été rediffusée par inadvertance sur la plateforme. Nous vous prions de nous excuser pour toute confusion occasionnée.

Nous vous remercions pour votre engagement et espérons vous retrouver lors de nos prochains événements PharmaConnect Africa.

Merci pour votre compréhension.

Bien cordialement,
Kofi Nyame
Modérateur

Bonjour.

Pourriez-vous me donner un peu plus de détail sur cet événement ? J’ai comme l’impression qu’il s’agit d’un événement passé, mais que je n’arrive pas à identifier clairement. Nous pouvons également échanger directement sur WhatsApp au numéro affiché plus bas.

Bien à vous,

| alliancehoyep eDrug Member
June 9 |

• | - |

Bonjour,
Je suis pharmacienne d’origine africaine exerçant à Bruxelles (Belgique )
Étant particulièrement sensible aux différents points qui seront abordés , je serai donc heureuse de pouvoir participer à ce Summit Virtuel.
Par -contre, la date indiquée dans l’e-mail est le 30 avril 2025 .
S’agit-il d’une erreur informatique ?
Cordialement,
Alliance Hoyep

| kofinyame eDrug Member
June 10 |

• | - |

Bonjour Madame Hoyep,

Merci pour votre message et pour l’intérêt que vous portez à nos activités.

Effectivement, il s’agissait d’un événement passé. Nous nous excusons pour l’erreur technique qui a entraîné sa rediffusion.

Nous ne manquerons pas de vous tenir informée de nos prochains événements à venir, et serions ravis de vous compter parmi les participantes.

Bien cordialement,
Kofi Nyame
Moderator